Over Eef

Pssst, leuke vrouw!

Je wéét best wel dat er meer uit je uitstraling als ondernemer te halen is, maar je weet niet hoe. Logo, branding, huisstijl: het duizelt je en daardoor weet je dat het tijd is. Tijd om nu écht de stap te zetten naar een huisstijl die je verdient, die je laat sprankelen. Je bent klaar om een merk neer te zetten waar niemand meer omheen kan.

Koekoek! It’s me 🤩 Eveline!

Dé creatieve merkmaker voor jou als ambitieuze vrouwelijke ondernemer. Met mijn creatieve geest help ik je graag aan de huisstijl die past als je lievelingsjas. Geen te dikke, zware winterjas en ook geen dun zomerjasje dat nét te krap is. Nee, je krijgt een jas die je nooit meer uit wilt doen. Jouw unieke sprankeling is voelbaar en je expertstatus wordt zichtbaar. Wedden dat je die droomklant aantrekt?

Gember als inspiratie voor jouw huisstijl?

Ik ben heel nieuwsgierig en kijk altijd verder dan het eerste gezicht. Wie ben je, wat maakt je uniek? Die details, eigenschappen en ideeën maken jou mooi. Wist je dat ik in de supermarkt verse gember altijd uitzoek op de vorm: hoe gekker, creatiever en aparter, hoe beter. Je kan denken: gember is maar een bruin, vormeloos ding of je denkt: het is een kameel, een vliegtuig of een paard. En met die laatste blik kijk ik ook naar jou en je bedrijf. Er is zó veel moois te zien, zonde als je dat voor jezelf houdt!

Deze tic heb ik overigens niet alleen met gember. Ook in plassen op straat, druppels in de douche, wolken en bomen zie ik de mooiste en meest bijzondere vormen, vaak zijn het dieren. Een hartje in mijn koffieschuim, een gezicht in een opengesneden paprika:

Er is overal zo veel moois te zien!

Stap voor stap

Een complete huisstijl klinkt misschien wat abstract en groots. Dat begrijp ik en daarom werken we stap voor stap. Relaxed en zonder stress. Het is hartstikke leuk om met een creatieve blik naar je bedrijf te kijken. We beginnen bij de basis en vanuit daar bouwen we jouw huisstijl op. Als de kleermaker die een jas maakt, met veel liefde, aandacht en vakmanschap.

Wat mij als merkmaker typeert:

Al mijn ontwerpen zijn 100% uniek, one of a kind en limited edition

Het hele plaatje klopt, van A tot Z, van begin tot eind en van top tot teen

Patronen en lettertypes matchen als Batman & Robin, Bert & Ernie en Samson & Gert

Even terug in de tijd

Cliché, maar waar: het creatieve zat er altijd al in. Ik ben een enorme dierenvriend en was vroeger altijd bezig met knutselen, kleuren, verkleden. Als kind wilde ik een hond, maar dat mocht niet. Dus tackerde ik een mooie bonte zakdoek op een houten plankje, maakte daar mijn knuffelhond op vast en bond er een touw aan. Had ik toch mooi een hond, die ik trots uitliet in het dorp. Ik woon er al een paar jaar niet meer. 🙄

Dat ik iets met die creativiteit ging doen stond als een paal boven water. Er is gewoon nooit een ander plan geweest. Na mijn studie schreef ik naar een reclamebureau in de buurt. Ik wachtte tot ik een ons woog, maar werd niet uitgenodigd voor een gesprek. Dus ging ik zelf bellen. Werkte ook niet. Het was tijd voor grof geschut: ik stapte op een dag binnen met mijn portfolio en ben niet meer weggegaan.

Van ongeluk naar geluk

In 2018 kreeg ik een skiongeluk, waarbij ik mijn kruisbanden scheurde en een bot verbrijzelde. Ik kon niks meer en stond letterlijk stil. Daardoor had ik veel tijd om na te denken. Hoewel ik altijd positief en optimistisch ben, kreeg ik het in die periode zwaar voor de kiezen. Ik moest niet alleen fysiek, maar ook mentaal revalideren. Mijn mindset veranderde en ik voelde dat het moment daar was. Ik had niks te verliezen en waagde de sprong: ik startte met Buro Eef. Dat doorzettingsvermogen en die positiviteit herken jij waarschijnlijk wel. Je hebt alleen een duwtje in de goede richting nodig.

Tadaa: hier is je duwtje!

De paardenbloem

In mijn logo zie je een paardenbloem. Veel mensen vinden het onkruid waar ze zo snel mogelijk vanaf willen. Ik zie het als het symbool voor positiviteit. Als je alle pluisjes wegblaast in één adem, brengt het juist geluk. De zaadjes verspreiden zich. En dat is precies wat er met de juiste aanpak ook gebeurt met jouw communicatieboodschap. Van branding naar een complete huisstijl waarbij alle losse pluisjes 1 krachtige bloem vormen. Daarnaast is de paardenbloem sterk en flexibel. Je komt er niet makkelijk vanaf. Dat wil je toch ook met jouw merk bereiken? Dat iemand meteen aan je denkt als ze een pluisje van jouw paardenbloem zien? Dat een logo, patroon of kleurenpalet meteen zorgt voor herkenning en blijdschap: hé, die ken ik!