Restyling logo

DFD De Financiële Dienstverleners

Maatwerk verzekerd

Bij het ontwerpen van een logo en huisstijl denk je vanuit je doelgroep: zij moeten zien waar je voor staat. Het logo van DFD was gedateerd en kon een opfrisbeurt gebruiken. Tijd voor een nieuw jasje, een nieuw tenue. Het beeldmerk symboliseert een schild dat zorgt voor bescherming. De bescherming en hulp die DFD biedt aan militairen en ex-militairen. Het lettertype is strak en zakelijk, maar toch vriendelijk en toegankelijk. De combinatie van hoofdletters en kleine letters wekt een solide en betrouwbare, maar toch open en bereikbare indruk. Kleurstelling groen voor de militaire doelgroep, blauw voor ex-militairen. In de 4 grijze lagen van het schild komen de 4 legeronderdelen terug van de Nederlandse krijgsmacht: de Koninklijke Landmacht, de Koninklijke Marine, de Koninklijke Luchtmacht en de Koninklijke Marechaussee. Deze legeronderdelen kunnen zelfstandig opereren, maar werken vaak samen. Net zoals het logo. Allemaal losse elementen, maar toch een geheel.

Tags

  • Concept
  • Logo
  • Huisstijl
  • Bedrijfskleding
  • Advertenties
  • Folders
  • Brochures
  • Gevelreclame
  • Cheque
  • Communicatie advies